- Back to Home »
- How to Make It , Titania »
- How to Make It: Titania
Posted by : Unknown
29/07/14
Titania The Queen of Faeries
Photo_Lorenzo Bucci |
"Come now, a roundel and a fairy song.
Then for the third part of a minute, hence
Some to kill cankers in the musk-rose buds,
Some war with reremice for their leathern wings
To make my small elves coats, and some keep back
The clamorous owl that nightly hoots and wonders
At our quaint spirits. Sing me now asleep.
Then to your offices and let me rest."
Titania is the Queen of the Fairies and, with her beloved husband and King Oberon, is the main character of the Shakespeare's comedy "Midsummer Night Dream".
Titania, in this comedy, is described as beautiful and fairy creature who wanders in the woods with her court, draped in her impalpable garments and with her body covered with (by) flowers.
Photo_ Lorenzo Bucci |
First of all I decided to work and play with green and gold tones. The dress is composed by a brocaded corselet and a loose satin gown where I applied a silk organdy gossamer to fashion the shape of a flower. I sewed along the curlings of the organdy little flowers and I applied some braid.
Photo_ Lorenzo Bucci |
About the Crown. I started from a training mat modeled on my head, in fact I have no need to hold it with hairpins, then I covered with papiermaché and plaster; before to paint it I passed the primer. The branches are made in FIMO and are decorated with leaves of different shape and colour. I painted it with 3D gold colour, making some ornamental motifs; in the end I put a gem in the middle and a line of pearls.
Photo_ Lorenzo Bucci |
The wings are the part of this cosplay that I prefer! I know that I made them, but I adore them *_* ! The structure is made in iron wire, I shaped it in the form that I preferred to make them harmonious; to attach the wings to the corselet I made two more iron wire prolongations. I covered the structure with elastic stocking, then I decorated them with purpurin an acrilic colours, I added some highlights and with incense I made some little bore.
I've presented this cosplay for the photographic contest bounded with the "Festa dell'Unicorno", an annual Medieval Fantasy Festival in Vinci, near Florence. I won the contest and I become the sponsor of the event. That was a very spectacular experience and in this occasion I met a lot of other cosplayer. Even I become the sponsor of the festival I take part on the jury for the cosplay contest.
-------
"Suvvia, danziamo in cerchio, e cantiamo una nostra canzone.
Poi, per la terza parte d'un minuto, via di qua, alcune a uccidere i bruchi nei boccioli della rosa muschiata; altre a far guerra ai pipistrelli per far con la pelle sottile delle ali corsetti ai miei piccoli elfi; ed altre ancora a tener lontano il gufo strepitoso che ulula ogni notte e guarda sbalordito i miei elfi leggiadri. Ora cantatemi la nanna, poi alle vostre faccende, e lasciatemi dormire."
Titania è la Regina dei Fatati ed insieme ad Oberon suo amato sposo, Re dei Folletti, sono protagonisti dell'opera teatrale Sogno di una notte di mezza estate, di William Shakespeare.
Titania, nella commedia shekespiriana, è una splendida creatura fatata che se ne va in giro per i boschi col suo fedele corteo di spiritelli.
La scelta del vestito è personale: non vi è una vera e propria descrizione da parte di Shakespeare se non che la regina Titania per lo più andava vestita da impalpabili vesti leggerissime e ricoperta di fiori. Ma dato che non era la mia massima aspirazione andare nuda ricoperta di solo qualche bocciolo qua e là, ho deciso di donare la forma di un fiore al vestito, ma al contempo doveva apparire regale e leggiadro, ad una calla rovesciata.
Photo_Marco "OperationOne" Nardi |
Photo_ Lorenzo Bucci |
Photo_ Massimo Todisco Photography |
Le ali sono di questo cosplay il mio pezzo preferito, so che le ho fatte io ma le adoro *_*. La struttura è in fil di ferro a cui ho dato la forma che desideravo per renderle armoniose e per mantenerle aderenti ho creato dei prolungamenti, sempre in fil di ferro, da inserire nel corpetto. Ho usato poi della maglina elastica che ho decorato con porporina e colori acrilici, applicato qualche punto luce e con uno stick di incenso eseguito dei piccoli fori.
Ho presentato questo cosplay per il concorso fotografico della Festa dell'Unicorno, una Fiera Fantasy Medievale che si tiene ogni anno a Vinci, a cui sono stata selezionata come vincitrice e madrina dell'evento, fra i primi dieci cosplayer reputati fra i migliori nella competizione.
E' stata un'esperienza senza dubio spettacolare, che mi ha dato la possibilità di poter conoscere tantissimi cosplayer. Essere stata la madrina della fiera mi ha dato anche l'opportunità di prendere parte come giurata durante la gara cosplay.
Posta un commento